De KunstBalie - Ben ik een kunstkenner?

Ben ik een kunstkenner?
Welk niveau heb ik als kunstkenner? - Enkele vraagjes om dat te achterhalen.

Graag deze vragenfiche kopiĆ«ren in een worddoc en ingevuld/uitgeprint meebrengen naar de klas! 


Wat is mijn niveau als kunstkenner? Ik bepaal het zelf:

Naam, klas, richting:





Zelf kunst maken
□ Ik maak geen kunst zelf en beschouw mijzelf ook niet als een creatieve persoon.
□ Ik maak zelf geen kunst, maar ik ben wel creatief op een andere manier. Op welke manier dan? ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik dans. Waar en wat voor dans?........................
…………………………………………………………………………….
□ Ik teken/schilder/beeldhouw / andere vorm van beeldende kunst. Waar en welke kunstvorm(en) precies?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik speel zelf muziek EN/OF ik maak muziek (schrappen wat niet past). Wat, waar, hoe?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik fotografeer EN/OF film (schrappen wat niet past). Wat, waar, hoe?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik speel toneel. Waar? Extra uitleg
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik beoefen of maak andere vormen van kunst. Leg uit:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Kunst in mijn leven
□ Kunst speelt nauwelijks tot geen rol in mijn leven. Ik heb er geen interesse voor.
□ Kunst speelt een kleine rol in mijn leven. Ik ben geĆÆnteresseerd om er meer over te weten of over bij te leren.
□ Kunst speelt een rol in mijn leven en mag zelfs een grotere rol spelen in mijn leven.
□Kunst speelt een grote rol in mijn leven en dat moet zo blijven.
□ Ik vind mij in geen van de uitspraken terug. Ik zou het anders formuleren: ……………………………..
………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Kunst bij mij thuis
□Kunst maakt geen deel uit van mijn opvoeding thuis. Mijn ouders of andere huisgenoten zijn er niet mee bezig.
□Kunst leeft wel bij ons thuis. Leg uit hoe en in welke mate:
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
□Kunst is echt belangrijk bij ons thuis. Leg uit hoe:
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Kunstactiviteiten
□Ik ga nooit naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren.
□Ik neem zelf deel aan kunstactiviteiten. Naar andere kunstactiviteiten ga ik niet als toeschouwer.
□Ik neem zelf deel aan kunstactiviteiten. Als toeschouwer ga ik naar andere kunstactiviteiten. Hoe vaak en wat dan bv.?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
□ Ik ga naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren. Hoe vaak en wat ?
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
□Ik ben bereid om naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren te gaan en kijk er zelfs naar uit.
□Het zal mij toch wel moeite kosten om mij te motiveren om deel te nemen aan kunstactiviteiten buiten de schoolmuren. Ik leg uit waarom: …………………………………………………….
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………..

Kunstvormen
Deze kunstvormen hebben mijn voorkeur/interesseren mij en ik geef er een voorbeeld bij:
□Ballet, vb =
□Hedendaagse dans, vb =
□Theater, vb =
□Opera/muziektheater, vb =
□Musical, vb =
□Film, eerder een blockbuster, vb =
□Film, eerder de kleinere niet-commerciĆ«le cinema, vb =
□Fotografie, vb =
□Schilderkunst, beeldhouwkunst, videokunst, installaties,…. (vormen van plastische kunst), vb =
□Architectuur, vb =
□Mode, vb =
□Design, vb =
□Muziek, pop/rock,… vb =
□Muziek, klassiek vb=
□Muziek, jazz vb =
□Andere +vb =


Bereidheid
Ik sta open voor nieuwe uitdagingen als toeschouwer van een kunstactiviteit =
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk

Ik ben bereid om onbekende paden te betreden en mijn grenzen te verleggen
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk


Ik geloof in kunst. Ik geloof dat ik uit kunst kan leren.
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk


Ik ben bereid om later deel te nemen aan het kunstleven in de maatschappij.
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk


Wat is mijn niveau:
□ Ik ben een absolute beginner = DE BEGINNENDE KUNSTKENNER = niveau 1
□ Ik heb al een beetje ervaring als kunstkenner, maar er is nog werk aan de winkel. = DE PRILLE KUNSTKENNER = niveau 2
□ Ik neem vaak deel aan culturele activiteiten, maar beantwoord nog niet aan het profiel van de grensverleggende kunstkenner. Het is een kwestie van mij bij te stellen als kunstkenner = DE TRANSFORMERENDE KUNSTKENNER - niveau 3
□ Ik ben reeds een echte kunstkenner en wil dit nu verder uitdiepen = DE UITDIEPENDE KUNSTKENNER niveau 4
□ Ik ben een uitmuntende kunstkenner en ga vrijwillig op zoek naar uitdagingen. Ben ook van plan dit in de toekomst voort te zetten.= DE VOORTREFFELIJKE KUNSTKENNER = niveau 5




Reflectie
-Wat wil je graag bijleren?
-Wat zijn volgens jou nu de werkpunten?
-Waar wil je je op focussen?