Ben ik een kunstkenner?
Welk niveau heb ik als kunstkenner? - Enkele vraagjes om dat te achterhalen.
Graag deze vragenfiche kopiƫren in een worddoc en ingevuld/uitgeprint meebrengen naar de klas!
Wat is mijn niveau als kunstkenner? Ik bepaal het zelf:
Naam, klas, richting:
|
Zelf kunst maken
|
□ Ik maak geen kunst zelf en beschouw mijzelf ook niet als een
creatieve persoon.
□ Ik maak zelf geen kunst, maar ik ben wel creatief op een andere
manier. Op welke manier dan? ……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik dans. Waar en wat voor dans?........................
…………………………………………………………………………….
□ Ik teken/schilder/beeldhouw / andere vorm van beeldende kunst. Waar
en welke kunstvorm(en) precies?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik speel zelf muziek EN/OF ik maak muziek (schrappen wat niet
past). Wat, waar, hoe?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik fotografeer EN/OF film (schrappen wat niet past). Wat, waar,
hoe?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik speel toneel. Waar? Extra uitleg
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
□ Ik beoefen of maak andere vormen van kunst. Leg uit:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
Kunst in mijn leven
|
□ Kunst speelt nauwelijks tot geen rol in mijn leven. Ik heb er geen
interesse voor.
□ Kunst speelt een kleine rol in mijn leven. Ik ben geĆÆnteresseerd om
er meer over te weten of over bij te leren.
□ Kunst speelt een rol in mijn leven en mag zelfs een grotere rol
spelen in mijn leven.
□Kunst speelt een grote rol in mijn leven en dat moet zo blijven.
□ Ik vind mij in geen van de uitspraken terug. Ik zou het anders
formuleren: ……………………………..
………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
Kunst bij mij thuis
|
□Kunst maakt geen deel uit van mijn opvoeding thuis. Mijn ouders of
andere huisgenoten zijn er niet mee bezig.
□Kunst leeft wel bij ons thuis. Leg uit hoe en in welke mate:
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
□Kunst is echt belangrijk bij ons thuis. Leg uit hoe:
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
Kunstactiviteiten
|
□Ik ga nooit naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren.
□Ik neem zelf deel aan kunstactiviteiten. Naar andere
kunstactiviteiten ga ik niet als toeschouwer.
□Ik neem zelf deel aan kunstactiviteiten. Als toeschouwer ga ik naar
andere kunstactiviteiten. Hoe vaak en wat dan bv.?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
□ Ik ga naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren. Hoe vaak en wat
?
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
□Ik ben bereid om naar kunstactiviteiten buiten de schoolmuren te
gaan en kijk er zelfs naar uit.
□Het zal mij toch wel moeite kosten om mij te motiveren om deel te
nemen aan kunstactiviteiten buiten de schoolmuren. Ik leg uit waarom:
…………………………………………………….
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………..
|
Kunstvormen
|
Deze kunstvormen hebben mijn voorkeur/interesseren mij en ik geef er
een voorbeeld bij:
□Ballet, vb =
□Hedendaagse dans, vb =
□Theater, vb =
□Opera/muziektheater, vb =
□Musical, vb =
□Film, eerder een blockbuster, vb =
□Film, eerder de kleinere niet-commerciĆ«le cinema, vb =
□Fotografie, vb =
□Schilderkunst, beeldhouwkunst, videokunst, installaties,…. (vormen
van plastische kunst), vb =
□Architectuur, vb =
□Mode, vb =
□Design, vb =
□Muziek, pop/rock,… vb =
□Muziek, klassiek vb=
□Muziek, jazz vb =
□Andere +vb =
|
Bereidheid
|
Ik sta open voor nieuwe uitdagingen als toeschouwer van een
kunstactiviteit =
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk
Ik ben bereid om onbekende paden te betreden en mijn grenzen te
verleggen
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk
Ik geloof in kunst. Ik geloof dat ik uit kunst kan leren.
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk
Ik ben bereid om later deel te nemen aan het kunstleven in de
maatschappij.
□ Helemaal niet
□ Een beetje
□ Ja, maar met mondjesmaat
□ Zeker, ik ben benieuwd!
□Ja, dat vind ik echt belangrijk
|
Wat is mijn niveau:
|
□ Ik ben een absolute beginner = DE BEGINNENDE KUNSTKENNER = niveau
1
□ Ik heb al een beetje ervaring als kunstkenner, maar
er is nog werk aan de winkel. = DE PRILLE KUNSTKENNER = niveau 2
□ Ik neem vaak deel aan culturele activiteiten, maar beantwoord nog
niet aan het profiel van de grensverleggende kunstkenner. Het is een kwestie
van mij bij te stellen als kunstkenner = DE TRANSFORMERENDE KUNSTKENNER -
niveau 3
□ Ik ben reeds een echte kunstkenner en wil dit nu verder uitdiepen =
DE UITDIEPENDE KUNSTKENNER niveau 4
□ Ik ben een uitmuntende kunstkenner en ga vrijwillig op zoek naar
uitdagingen. Ben ook van plan dit in de toekomst voort te zetten.= DE VOORTREFFELIJKE
KUNSTKENNER = niveau 5
|
Reflectie
-Wat wil je graag
bijleren?
-Wat zijn volgens jou
nu de werkpunten?
-Waar wil je je op
focussen?