Tate Modern



Heilig-Hartcollege Tervuren - 6de jaar -  bezoek Tate Modern - esthetica - A. Coessens

Tate Modern - Opdracht



Benodigdheden
o   Heb je drie medeleerlingen bij je? (in totaal dus groepjes van 4)

o   Heb je een apparaatje om foto’s te nemen? Liefst ook een reservetoestel, voor het geval er wat misloopt?

o   Heb je iets om te schrijven?

o   Ben je de opdracht niet vergeten?

o   Heb je een grondplannetje van Tate Modern bij de hand?  
      
     De opdracht in Tate zelf 
     -In elke themazaal in Tate Modern nemen jullie foto’s van 4 kunstwerken. Elk groepslid kiest er eentje uit. (Stel dat je in tijdsnood komt, zorg er dan toch voor dat je alle zalen doorlopen hebt en maak dan 2 foto’s per zaal).

       
       De themazalen in Tate Modern zijn:  

o   Level 2 – Poetry and Dream

o   Level 3 – Transformed Visions

o   Level 4 – Structure and Clarity

o   Level 4 (andere kant) – Energy and Process

     -Op basis waarvan maak je je keuze?



- je zorgt voor een variatie aan tijdsperioden, inhouden/verhalen, materialen en technieken, kunstvormen, kleuren, composities,…
-je kiest werken uit die je bijzonder lijken, fascinerend of interessant vindt of kunstwerk die je raken.  

- je overlegt samen en praat over de kunst die je ziet.  
-aap de andere groepen niet na  

 

 
     Aangezien je later nog met die werken aan de slag moet, is het belangrijk dat je in het bezit bent van volgende
    gegevens per werk:
   

Level (aankruisen) =
o    Level 2 – Poetry and Dream
o    Level 3 – Transformed Visions
o    Level 4 – Structure and Clarity
o    Level 4 (andere kant) – Energy and Process

Naam maker/kunstenaar

Titel

Datum

Materiaal

In vergelijking met de vorige uitgekozen kunstwerken, hebben we hier variatie gevonden in deze categorieën =
o    Tijdsperiode/stijl
o    Inhoud/verhaal/betekenis
o    Materialen
o    Technieken
o    Kunstvormen
o    Kleur/licht
o    Opbouw
o    Abstract/figuratief/vervorming (de omgang met de werkelijkheid)

Bijzonderheden die ons over de streep trok om dit werk uit te kiezen?
o    Emotionele betrokkenheid
o    Originaliteit
o    Schoonheid/lelijkheid
o    Andere: …. (specifieer)