Ervaringswijzer
Naam:
Klas:
1
|
Enkele inloopvraagjes
|
Naar welke kunstactiviteit ben je geweest?
|
|
Wanneer ben
er geweest?
|
|
Met wie ben
je er geweest?
|
|
Wat waren je verwachtingen vooraf. En waarom? Heeft bijvoorbeeld de
mening van anderen, een recensie, programma op tv of poster je verwachtingen
beïnvloed?
|
|
Hoe omschrijf je de sfeer die er hing, toen je binnenkwam?
|
Eerste persoonlijke ervaring
|
2
|
Eerste reactie
|
Wat zijn je eerste
reacties op de kunstactiviteit?
|
|
Wat viel je
meteen het eerste op tijdens de kunstactiviteit?
|
|
Waar doet
hetgeen je zag/hoorde je aan denken?
|
|
Omschrijf de sfeer tijdens het beleven/ervaren van je kunstactiviteit:
|
3
|
Persoonlijke ervaring in relatie tot de
activiteit
|
Welk gevoel
heb je tijdens of vlak na het beleven van de kunstactiviteit bij jezelf
herkend?
|
|
Trekt
hetgeen je gezien/gehoord hebt je aan of stoot het je juist af? Benoem een
aantal specifieke voorbeelden.
|
|
Welk gedeelte
of element van de activiteit heeft de meeste indruk op je gemaakt?
|
|
Op welke manier word je als publiek bij de activiteit betrokken?
|
|
Speelt de
locatie van de activiteit een rol in jouw beleving? Leg uit waarom wel of
niet.
|
4
|
Persoonlijke ervaring in relatie tot de betekenis van
de activiteit
|
Wat is het
volgens jou het thema van de activiteit?
|
|
Zet de
kunstactiviteit jou aan tot het stellen van vragen over jou en de wereld?
Welke vragen?
|
|
Wat voor betekenis heeft de kunstactiviteit voor jou persoonlijk?
|
|
Heb je een idee wat de maker/kunstenaar/….
met dit werk wil vertellen?
|
5
|
Persoonlijke ervaring in relatie tot de context van de
activiteit
|
Stel dat jij de regisseur, tentoonstellingsmaker, choreograaf of … was wat had je dan anders gedaan zodat
het werk meer aansluit bij deze tijd?
|
|
Probeer te
beschrijven welk effect het kunstwerk op je had, breng dit in verband met de
bedoeling van de kunstenaar, regisseur of choreograaf.
|
Wil je nog wat kwijt over je ervaring/beleving?